تحریک شنیداری در دورهای مختلف رشد نوزاد
نوشته شده توسط : حكيمه رزمي

 

 

✳️تحریک شنیداری ؛ ۱ ماهگی
انواع مختلفی از صداها را با اسباب بازی های متحرک مانند اسباب بازی های کوکی و وسایل صداساز در اطراف کودک فراهم کنید و به صدا در آورید تا گوش دهد. دقت کنید که در حین استفاده از این وسایل، صداهای گفتاری به سختی شنیده می شوند.

✳️تحریک شنیداری ؛ ۲ ماهگی
اگرچه کودک نمی تواند غلت بزند، او را با قرار دادن روی تخت خود و یا سطح نرمی روی زمین و غلتاندن او دور اسباب بازی های نرم و صدادار در معرض تجربه شنیداری قرار دهید. زمانی که اسباب بازی ها صدا می دهند، می توانید حالت تعجب به خود بگیرید و در مورد صدا صحبت کنید. با کمی کمک نوزاد را برای غلتیدن تشویق کنید.زنگ هایی را به پایین لباس یا آستین کودک وصل کنید تا موقع حرکت صداهایی تولید کند. توجه کودک را به صدا جلب کنید، به صدا اشاره کنید و به منبع آن نگاه کنید و در موردش صحبت کنید.

✳️ تحریک شنیداری ؛ ۳ ماهگی
اسم کودک را صدا بزنید یا در حالی که اسباب بازی مورد علاقه کودک را در طول اتاق حرکت می دهید یا می لرزانید، صداسازی کنید. اکنون کودک می تواند اشیا را در مسافتی دورتر از خودش ببیند و تقریبا تمرکز بالایی دارد.

✳️ تحریک شنیداری ؛۴ ماهگی
با اسباب بازی های جغجغه ای، لرزشی و یا بعضی از وسایل صدادار صداهای آرامی را که دور از خط دید کودک باشد، ایجاد کنید تا کودک در یافتن جهت صدا تقویت شود.
اگر شی را پنهان کردید، بخشی از آن معلوم باشد یا آن را زیر پارچه ای پنهان کنید که با حجم و شکل شی متناسب باشد. در هر حال کودک نمی تواند آن را پیدا کند.






:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: